Lukt het niet om verbinding te maken? Controleer dan onderstaande punten. 

  1. Zijn alle kabels goed aangesloten? Dit kun je controleren door te kijken of de led-lampjes op de dongel en het accesspoint branden. 
  2. Bevindt de dongel zich binnen het bereik van het access point?
  3. Is de dongel vrij, ligt er niets bovenop en bevindt de juiste kant zich aan de bovenkant?
  4. Zit de kabel van de dongel goed aangesloten aan je device (PC, laptop, tablet of telefoon)?
  5. Is er een internetverbinding (via het ethernet)?
  6. Staat de modem aan en is de netwerkkabel in de juiste poort aangesloten?
  7. Is de PoE adapter goed aangesloten? 

Houd rekening met het volgende:

  • Maak je gebruik van een Windows device? Dan worden er bij een Windows update de verbindingen uitgezet. Dit kun je oplossen door de USB kabel van de dongel uit het device te halen en opnieuw aan te sluiten. 
  • Als je gebruik maakt van een thuisnetwerk kan het voorkomen dat de netwerkkabel niet in het modem, maar in de router geplaatst moet worden. 
  • Veroudere apparatuur – zoals een oude telefoon, tablet of verouderde software – geven mogelijk problemen bij het totstandbrengen van een verbinding. Controleer of je device geschikt is en/of update de software.